Przegląd auta przed zakupem
Oferujemy przegląd auta przed zakupem polegający na kontroli kilkunastu układów oraz podzespołów auta. W zakresie tej usługi sprawdzamy:
- Stan układu wtrysku bezpośredniego w benzyniakach (downsizing) i dieslach (Common Rail/pompowtryskiwacze)
- Pracę układu doładowania – turbosprężarki/kompresora
- Pracę sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego
- Pracę układu zapłonowego (utrudniony rozruch), układu chłodzenia (przegrzewanie lub niedogrzanie) a także inne poważne usterki
- Stan płynów eksploatacyjnych (oleju silnikowego, płynu chłodzącego, płynu hamulcowego)
- Hałaśliwość i niepożądane drżenia podczas pracy silnika (niski poziom oleju, zużycie elementów układu korbowo tłokowego, spalanie stukowe, uszkodzenie poduszek silnika)
- Właściwą pracę napędu rozrządu (metaliczny hałas zwiastuje problemy z łańcuchem, szum z wyciągniętym paskiem)
- Miejsca ewentualnych wycieków oleju przekładniowego w skrzyniach manualnych i płynu ATF w automatach
- Skład spalin, co pozwala ustalić, czy samochód posiada katalizatory, czy tylko imitujące ich działanie strumienice (niezgodne z prawem
- Czy auto posiada układ recyrkulacji spalin EGR, czy został on zaślepiony (niezgodne z prawem)
- Poprawność pracy poszczególnych układów (zasilania paliwem, doładowania, oczyszczania spalin) i rzeczywiste osiągi po podłączeniu samochodu do profesjonalnego komputera diagnostycznego
- Poprawność pracy czujników układów bezpieczeństwa ABS i ESP oraz innych, działających w oparciu o czujniki ABS i ESP, po podłączeniu auta do profesjonalnego komputera diagnostycznego
- Zapisane błędy w pamięci komputera samochodu
- Luzy w układzie kierowniczym
- Luzy i problemy z zawieszeniem samochodu w prostych układach zawieszenia, (kolumny resorujące i belki skrętne)
- Problemy z zawieszeniem wielowahaczowym (tuleje itd.)
- Problemy (nieszczelności) w układach zawieszenia pneumatycznego (miechy, kompresory) i hydropneumatycznego („kule”)
- Zużycie amortyzatorów adaptacyjnych w układach zawieszenia aktywnego
- Stan osłon gumowych przegubów napędowych i drążków kierowniczych
- Stan elementów układu hamulcowego i poprawność jego działania
- Kompletność osłon silnika (górnych i dolnych) i układu wydechowego
- Ślady mniejszych i większych napraw powypadkowych, w tym tych, które zagrażają bezpieczeństwo jazdy (np. spawane podłużnice)
- Wyposażenie auta w poduszki powietrzne (w autach powypadkowych oszuści montują oporniki, które markują prawidłowe działanie poduszek powietrznych)
- Poprawność działania układów wspomagania kierownicy – hydraulicznego lub elektrycznego EPS / EPAS
- Stan układu klimatyzacji pod kątem szczelności (za pomocą czujnika) i maksymalnej wydajności (kontrola temperatury powietrza i porównanie wyników z danymi referencyjnymi)
- Ślady ataków korozji w trudno dostępnych miejscach (zawieszenie, układ wydechowy, podwozie, spawy)
- Ślady napraw karoserii po zastosowaniu profesjonalnego miernika, który mierzy odległość od warstwy metalicznej karoserii auta do czujnika (w tym także aut z nadwoziem aluminiowym)
- Poprawność działania wskaźników na desce rozdzielczej
- Poprawność działania systemów wyposażenia kabiny – np. elektrycznie sterowanych szyb i lusterek, szyberdachu, dachu panoramicznego z elektrycznie sterowaną osłoną, systemu multimedialnego i telemetrycznego i wielu innych.
ZAPRASZAMY