Przegląd auta przed zakupem

Przegląd auta przed zakupem

Przegląd auta przed zakupem

Oferujemy przegląd auta przed zakupem polegający na kontroli kilkunastu układów oraz podzespołów auta.  W zakresie tej usługi sprawdzamy:

  • Stan układu wtrysku bezpośredniego w benzyniakach (downsizing) i dieslach (Common Rail/pompowtryskiwacze)
  • Pracę układu doładowania – turbosprężarki/kompresora
  • Pracę sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego
  • Pracę układu zapłonowego (utrudniony rozruch), układu chłodzenia (przegrzewanie lub niedogrzanie) a także inne poważne usterki
  • Stan płynów eksploatacyjnych (oleju silnikowego, płynu chłodzącego, płynu hamulcowego)
  • Hałaśliwość i niepożądane drżenia podczas pracy silnika (niski poziom oleju, zużycie elementów układu korbowo tłokowego, spalanie stukowe, uszkodzenie poduszek silnika)
  • Właściwą pracę napędu rozrządu (metaliczny hałas zwiastuje problemy z łańcuchem, szum z wyciągniętym paskiem)
  • Miejsca ewentualnych wycieków oleju przekładniowego w skrzyniach manualnych i płynu ATF w automatach
  • Skład spalin, co pozwala ustalić, czy samochód posiada katalizatory, czy tylko imitujące ich działanie strumienice (niezgodne z prawem
  • Czy auto posiada układ recyrkulacji spalin EGR, czy został on zaślepiony (niezgodne z prawem)
  • Poprawność pracy poszczególnych układów (zasilania paliwem, doładowania, oczyszczania spalin) i rzeczywiste osiągi po podłączeniu samochodu do profesjonalnego komputera diagnostycznego
  • Poprawność pracy czujników układów bezpieczeństwa ABS i ESP oraz innych, działających w oparciu o czujniki ABS i ESP, po podłączeniu auta do profesjonalnego komputera diagnostycznego
  • Zapisane błędy w pamięci komputera samochodu
  • Luzy w układzie kierowniczym
  • Luzy i problemy z zawieszeniem samochodu w prostych układach zawieszenia, (kolumny resorujące i belki skrętne)
  • Problemy z zawieszeniem wielowahaczowym (tuleje itd.)
  • Problemy (nieszczelności) w układach zawieszenia pneumatycznego (miechy, kompresory) i hydropneumatycznego („kule”)
  • Zużycie amortyzatorów adaptacyjnych w układach zawieszenia aktywnego
  • Stan osłon gumowych przegubów napędowych i drążków kierowniczych
  • Stan elementów układu hamulcowego i poprawność jego działania
  • Kompletność osłon silnika (górnych i dolnych) i układu wydechowego
  • Ślady mniejszych i większych napraw powypadkowych, w tym tych, które zagrażają bezpieczeństwo jazdy (np. spawane podłużnice)
  • Wyposażenie auta w poduszki powietrzne (w autach powypadkowych oszuści montują oporniki, które markują prawidłowe działanie poduszek powietrznych)
  • Poprawność działania układów wspomagania kierownicy – hydraulicznego lub elektrycznego EPS / EPAS
  • Stan układu klimatyzacji pod kątem szczelności (za pomocą czujnika) i maksymalnej wydajności (kontrola temperatury powietrza i porównanie wyników z danymi referencyjnymi)
  • Ślady ataków korozji w trudno dostępnych miejscach (zawieszenie, układ wydechowy, podwozie, spawy)
  • Ślady napraw karoserii po zastosowaniu profesjonalnego miernika, który mierzy odległość od warstwy metalicznej karoserii auta do czujnika (w tym także aut z nadwoziem aluminiowym)
  • Poprawność działania wskaźników na desce rozdzielczej
  • Poprawność działania systemów wyposażenia kabiny – np. elektrycznie sterowanych szyb i lusterek, szyberdachu, dachu panoramicznego z elektrycznie sterowaną osłoną, systemu multimedialnego i telemetrycznego i wielu innych.

ZAPRASZAMY